
Kesoilin Kanikka – Scania LS140
Mikko Rautalinin Scania edustaa tehtaan ensimmäistä V8-sukupolvea, joka oli uutena Euroopan tehokkain sarjavalmisteinen kuorma-auto. Nykyään tätä Aku Ankka -Scaniaa voidaan pitää yhtenä lähihistorian kuorma-autoklassikkona.
Lue koko artikkeli lehdestä! Tilaa kotiisi | Etsi lähin myyntipiste
4 kommenttia
- 19.07.2010 klo 15.37 jussi lajari kirjoitti:
-
Hyvä entisöinti, mutta:
– renkaat liian suuret, pitäisi olla 11.00-20.
– pölykaselit oli käytössä lähinnä sirkusautoissa.
– keulan scania merkki liian leveä 140 -malliin.
muuten hyvää ja kunniakasta työtä. - 08.08.2010 klo 22.41 E.M. kirjoitti:
-
Tuli vastaan Tampereen ja Kurun välillä. Oli kyllä komea näky. Piti oikein hieroa silmiä, kun ei näitä tämän ikäluokan entisöityjä kuorma-autoja paljon näy, eikä entisöityjä säiliöautoja muutenkaan.
- 18.08.2010 klo 0.24 J.S. kirjoitti:
-
Komea yhdistelmä ja hienoa, että paloautoja entistetään takaisin alkuperäisiksi.
Silmään pistää häiritsevästi vaan tuo KESOIL-teksti, jotenkin liian ohuen oloiset kirjaimet. Jos vertaa vaikka noihin museon kuviin
- 23.08.2010 klo 22.06 Iikka Kekko kirjoitti:
-
Tuo pölykapseli mallihan oli suosittu linja-autoissa aikoinaan niin etu kuin taka-akselillakin ja aika monet niitä laitteli kuorma-autoihinkin, useimmiten vain etupyörille. Nykyään niitä näkee enää arkikäytössä vain Suomen Tivolin autoissa. Tuohon Rautalinin autoon niillä on haettu ja saatukin 70-luvun henkeä.